test kompetencji 3 klasa podstawówki

Fragmenty mojego świata

Temat: Kompetencje
Testy sprawdzajace w podstawowce rzeczywiscie nie maja sensu bo 95% uczniow i tak idzie do gimnazjum, ktore mu przydziela z rejonu i nie ma znaczenia czy mial 0 czy komplet punktow. Nie ma czegos takiego jak klasa kujonkow czy klasa cmokow w gimnazjum, to jest szkola obowiazkowa i stawia sie na wyrownywanie szans, takze do klas trafiaja 'lepsi' i 'gorsi'. Co innego testy kompetencji na zakonczenie gimnazjum. Wyniki testow maja ogromne znaczenie w rekrutacji do szkoly ponadgimnazjalnej, a to dlatego ze szkoly ponadgimnazjalne sa nieobowiazkowe. Wiadomo, ze im lepsza szkola ponadgimnazjalna tym wieksze szanse dostania sie na 'upragnione' studia
Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=8031



Temat: Testy Gimnazjalne
Przecież ten test gimnazjalny jest równoznaczny z testem na inteligencję.Wystarczy trochę pomyśleć i uwierzcie 70 pkt MINIMUM macie w kieszeni Pamiętam że bardziej się bałem testu kompetencji w 6 klasie podstawówki niż tego testu na IQ (inaczej tego nie można nazwać )w gimnazjum.
Źródło: computerworld.fora.pl/a/a,37.html


Temat: Dzieńdoberek

Ja nie chce do technikum, w mojej klasie (elektronika klasa C) bylo niespelna 30 chlopa i zadnej kobitki... wole do podstawowki, niby kucie i zadnych matur, testy kompetencji to smiech na sali :]
ja bym mogła mieć całe życie 16 lat Powrót do góry
Źródło: hanakuori.fora.pl/a/a,215.html


Temat: Wasi rodzice i komputer :)
Hehe.. u mnie wszyscy zostali bo nie chce się jexdzić codzienie rano o 6 autobusem to Sącza, mamy słabe połączenia i autobus jest 5 razy dziennie. 6, 10, 14, 17, 22 i trzeba by było wstawać o 5, jest pare rannych ptaszków, ala ja bym napewno nie wstawała jak ja sie czasem spóźniam na 8 choć często to olewam i poprotu pośpie sobie godzinkę wiecej i nie ide na pierwszą lekcje, albo wogóle na wf-y, gostek nie chciał mnie przemuścić do 2 za to, że ponad połowe lekcji ominełam, a moja koleżanka tak na laby chodziła, że jej mama wybłagała, żeby ją pusli, była zdrugiej grupy poszła do Sącza i wylali ja z jakiejś szkoły ale nic. Odkyłam jedno prawo: W podstawówce jest dużo lepiej, nie ma tych wymagań, rygoru i stresu na test kompetencji po 3 klasach, zawsze na lekcji matmy babka powtarza, "to było kiedyś na teście w za dwa lata też może być" masakra...
Choć Gokinka od razu życze ci powodzenia na teście po 6 klasach, to był stres, pierwszy poważny test w życiu, choć teraz mamy po każdej kalsie, taki przepis wprowadziło Ministerstwo Edukacji :/
Źródło: galactickfootball.fora.pl/a/a,50.html


Temat: Sprawdzian umiejętności z wychowania fizycznego
Wogóle teraz powymyślali różne do niczego niepotrzebne testy.
Wiecie, że już nawet 3 klasa podstawówki pisze test kompetencji, a słyszałem że ma zostać wprowadzony również tets po przedszkolu. Normalnie paranoja na jakiego grzyba te testy. Przecież 3 klasa podstawówki to się jeszcze zabawkami bawi.
Może trzeba skminić egzamin dla noworodków...
Źródło: 1lo.lublin.pl/forum/viewtopic.php?t=135


Temat: Sprawdzian umiejętności z wychowania fizycznego

Przecież 3 klasa podstawówki to się jeszcze zabawkami bawi.

Zapewniam, że też mają trochę pracy domowej do odrobienia, i w ogóle się uczą. Mają też sporo różnych konkursów sprawdzających stan wiedzy. W 3 klasie podstawówki jest już Kangur matematyczny.

Chociaż system oceniania w klasach 1-3 jest chory.

IMO testy kompetencji czy jakiekolwiek inne nie oddają w żaden sposób ogólnej "predyspozycji" czy "pracowitości" ucznia, a jedynie stan chwilowy i dość wybiórczy. Od tego jest nauczyciel by to zaobserwować i właściwie ocenić, od tego miały być (zapewne) oceny opisowe w klasach 1-3.

A dzielenia na słabszych i gorszych nie da się uniknąć, gdyż inaczej byłoby to krzywdzenie wszystkich (uniformizacja czy jak to tam)

Wracając do topicu - ja takich sprawdzianów w gimnazjum nie miałem
Źródło: 1lo.lublin.pl/forum/viewtopic.php?t=135


Temat: Szóstoklasistki jak wam poszedł test?
Szóste klasy podstawówki pisały dzisiaj test kompetencji,

jak myślicie, jak wam poszedł ?

Czy wy też miałyście zadania ze zwierzętami ?
W moim było zadania o lotach bocianów itp.
Źródło: puszka.fora.pl/a/a,1824.html


Temat: Dzieńdoberek
Ja nie chce do technikum, w mojej klasie (elektronika klasa C) bylo niespelna 30 chlopa i zadnej kobitki... wole do podstawowki, niby kucie i zadnych matur, testy kompetencji to smiech na sali : Powrót do góry
Źródło: hanakuori.fora.pl/a/a,215.html


Temat:
V klasa podstawówki: średnia 5,7 ; zachowanie wzorowe ; test kompetencji 39/40
Źródło: strongholdnet.fora.pl/a/a,752.html


Temat: Praca, myślenie o przyszłości
Witam,
Mieszkam w niewielkim mieście na pomorzu, jestem uczniem pierwszej klasy szkoły gimnazjalnej. Większość wolnego czasu spędzam przed komputerem(fora, komunikatory internetowe) lub czytając książki. Interesuję się tym, co się dzieje na świecie i w kraju, regularnie czytam gazety, oglądam programy informacyjne i popularnonaukowe. Nie uczyłem się i nie odrabiałem lekcji przez całą podstawówkę, test kompetencji napisałem jednak bardzo dobrze, byłem jednym z lepszych w szkole. Zauważyłem jednak, że bardzo ciekawią mnie przedmioty humanistyczne, takie jak np. historia i j. polski. Nauczyciele często podkreślali, że jestem w tym kierunku szczególnie uzdolniony i szkoda, że nie chcę chociaż te pół godziny dziennie posiedzieć nad zeszytami i odrobić pracę domową. Teraz, w gimnazjum, sytuacja trochę się poprawiła, powiedziałbym nawet, że cały czas się poprawia.
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tym, co powinienem robić w życiu. Za cztery lata będę pełnoletni. To sporo czasu, moje plany zdążą się pewnie kilka razy zmienić, ale sądzę, że jakiś pomysł na siebie mieć trzeba. Zastanawiałem się właśnie nad studiami humanistycznymi. Miałem zamiar uderzyć w dziennikarstwo albo politologię, ale podobno teraz ciężko jest o pracę po takich studiach. W sieci spotkałem się ze sporą ilością komentarzy ludzi po studiach magisterskich, którzy obecnie pracują na budowie, bo w życiu jednak jest tak, że papierek to tylko papierek i bez dobrych pleców niczego się nie załatwi. Kiedyś bawiłem się trochę HTML i PHP, a także językiem lua i podstawami c++, ale byłem zmuszony przerwać zabawę z powodów wyższych . Ktoś z Was może wie na co teraz jest popyt, co powinienem szczególnie kształcić?
Źródło: pogadajznami.pl/viewtopic.php?t=19964


Temat: Prof. UŚ dr hab. A. Glimos - Nadgórska - Dydaktyka historii
Dla przyszłych pokoleń

o to jest dydaktyka empiryczna
- wymień dwa podręczniki wydane do 1992 r
- wymień cele (chodzi o umie, rozumie, potrafi) i napisz te cele jeśli
chodzi o lekcje dot. Skutków II WŚ
- jakie są 4 źródła formułowania celów
- czym jest konspekt lekcji historii
- czym jest lekcja historii w gimnazjum (pewnie chodzi w ogole o definicja
lekcji)
- czym jest plan nauczania w VI klasie podstawówki (chodziło
prawdopodobnie o to czym jest ramowy program nauczania + ze w podstawówce
jest polski, matematyka, przyroda, sztuka, historia i społeczeństwo tz.
przedmioty i bloki)
- podaj czym są ścieżki edukacyjne i wymień dwie dla podstawówki
- utwórz test z 2 zadaniami jedno: rozprawka drugie wielokrotnego wyboru
dla tematu stosunki polsko radzieckie w II RP
- czym jest ewaluacja
- podaj cztery kompetencje kluczowe w szkole podstawowej
- czym jest podstawa programowa i co zawiera
- czym jest zewnętrzny system oceniania
- jakie są cztery role środków dydaktycznych
- wymień 4 standardy kształcenia
- chyba też należało podać dwa determinanty które wyznaczają
odpowiednie treści kształcenia.
- czym jest awans zawodowy nauczyciela od 1999 r.
praktyka
- kto był twórcą pierwszego podręcznika dydaktycznego (czyli u nas nie
Skrzetuski a pohoska)
- sformułuj dwa rodzaje pytań zadawanych w lekcji powtórzeniowej (ma ona
dotyczyć skutków II WŚ) (chodzi o te wprowadzające, naprowadzające,
pobudzające, podsumujące)
- napisz przykładowe tytuły dla map : rozwojowej i problemowej
- podczas procesu awansu zawodowego jakim nauczycielom przydzielany jest
opiekun (stażysta i kontraktowy)
- podstawowy dokument w rozpoczęciu awansu (tj. plan rozwoju zawodowego)
- kto nadaje Ci tytuł związany z awansem na nauczyciela dyplomowanego
(ktoś z oświaty)
- porównaj lekcje poznawczą i utrwalającą uwzględniając:
sformułowanie tematu, sformułowanie celów, wykorzystywania metod, ogniw
z których zbudowana jest lekcja.
- z jakich ilustracji składa się podręcznik (chyba należało wymienić
3: np. zdjęcia, rekonstrukcje, karykatury)



PS. Jest to jeden z najbardziej beznadziejnych egzaminów na tych studiach, szkoda pisać, bo bym musiał sam sobie warna dać
Źródło: forumwns.lh.pl/viewtopic.php?t=4824


Powered by WordPress, © Fragmenty mojego świata